ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΠΑΝΣΥΠΟ-τ.ΟΕΕ-τ.ΟΕΚ: Διαγωνισμός προϋπολογισμού 992.000€ κατακυρώθηκε στη μοναδική εταιρεία που συμμετείχε με έκπτωση…1% – Τι έχει γίνει με την ενεργειακή αναβάθμιση των ΚΠΑ2- Κίνδυνος απώλειας κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης για την Δ.ΥΠ.Α.

Κίνδυνος απώλειας κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης για την Δ.ΥΠ.Α.

Διαγωνισμός προϋπολογισμού 992.000,00€ κατακυρώθηκε στην μοναδική εταιρεία που συμμετείχε με έκπτωση..1%

Αδιανόητες αποφάσεις εις βάρος των φορολογουμένων πολιτών

Με την Υπουργική Απόφαση με αριθμό 5591/20-1-2023 του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων εντάχθηκαν οκτώ (8) έργα της Δ.ΥΠ.Α.- τ.ΟΑΕΔ στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων συνολικού προϋπολογισμού 189.831.341,00€ μεταξύ των οποίων και το έργο «Rebranding KΠA2 – Επανασχεδιασμός 118 Κέντρων Προώθησης Απασχόλησης» – 2023ΤΑ03400003 5184872 προϋπολογισμού 49.734.168,00€.

Σύμφωνα επίσης με την απάντηση από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με αριθμό 152237/ ΕΞ 2024 που δόθηκε σε Κοινοβουλευτικό Έλεγχο με αφορμή ανακοίνωση του Συλλόγου μας για τα ελλείμματα στον προϋπολογισμό της Δ.ΥΠ.Α. «Στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας (ΕΣΑΑ) και ειδικότερα στον Πυλώνα 3 «Απασχόληση, Δεξιότητες, Κοινωνική Συνοχή», έχουν ενταχθεί προς χρηματοδότηση έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,8 δις € με φορέα υλοποίησης τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης. Ειδικότερα: … Στο πλαίσιο της δράσης «Αναδιάρθρωση και επαναπροσδιορισμός του ρόλου των τοπικών Κέντρων Προώθησης της Απασχόλησης (ΚΠΑ2) της ΔΥΠΑ» (αναγνωριστικό μέτρου 16941) έχουν ενταχθεί έργα συνολικού προϋπολογισμού 50,4 εκατ. €. Τα εν λόγω έργα αφορούν στην οργανωτική μεταρρύθμιση της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) και στον επανασχεδιασμό και την ανακαίνιση των κτιρίων των τοπικών Κέντρων Προώθησης της Απασχόλησης της ΔΥΠΑ (ΚΠΑ2).»

Η Δ.ΥΠ.Α προκήρυξε την 1η Δεκεμβρίου 2023 διαγωνισμό προϋπολογισμού 992.000,00€ με ΦΠΑ, για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου επανασχεδιασμού του ΚΠΑ2 Καλλιθέας ως πρότυπης υπηρεσίας η οποία θα αποτελέσει τη βάση για την σύγχρονη ταυτότητα των τοπικών υπηρεσίων της αναφορικά με την λειτουργική αναβάθμιση, την αισθητική βελτίωση, την ενεργειακή αναβάθμιση και την αποκατάσταση προσβασιμότητας σε ΑΜΕΑ.

Για τον διαγωνισμό υπογράφηκε την 17η Απριλίου 2024 η με αριθμό Νο4/2024 εργολαβική σύμβαση με ποσό 982.117,21€, δηλαδή με έκπτωση κατά 9.882,70€, ποσοστό μόλις…1% ενώ διαπιστώνεται ότι στον εν λόγω διαγωνισμό συμμετείχε μόνο μια εταιρία σύμφωνα με τον αριθμό 10 στα έχοντας υπόψη της ανωτέρω εργολαβικής σύμβασης «Το γεγονός ότι λόγω υποβολής μίας (1) προσφοράς δεν απαιτείται η παρέλευση χρόνου για την υποβολή ενστάσεων ή προδικαστικής προσφυγής (άρθρο 364 παρ. 2 του Ν.4412/2016)»

Σύμφωνα με την ανωτέρω σύμβαση το έργο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί σε 210 ημερολογιακές ημέρες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, αλλά παρότι έχουν περάσει διπλάσιες ημέρες, 420 μέχρι και την 10η/6/2025, το έργο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί αφού το Δ.Σ Δ.ΥΠ.Α. έχει χορηγήσει τρεις διαδοχικές παρατάσεις (98+80+31) συνολικά 209 ημερών με τελική ημερομηνία την 10η Ιουνίου 2025.

Και σαν να μην έφτανε αυτό η τεχνική εταιρεία απέστειλε αίτηση διακοπής εργασιών η οποία δεν έγινε αποδεκτή από την Τεχνική Υπηρεσία της Δ.ΥΠ.Α. με αποτέλεσμα να παραμένει ένα μυστήριο η συνέχιση του έργου. Σύμφωνα μάλιστα με την με αριθμό 503190/06-06-2025 απορριπτική απόφαση διαπιστώνεται μεταξύ άλλων ότι «δεν θεμελιώνεται δικαίωμα του Αναδόχου, διεκδίκησης τόκου υπερημερίας ούτε τεκμαίρεται υπαιτιότητα του κυρίου του έργου για να προχωρήσει ο Ανάδοχος σε διακοπή των εργασιών. » και ότι «Επιπλέον με βάση την με αρ. πρωτ 488261 5η Αναλυτική επιμέτρηση που υπέβαλλε η Ανάδοχος στην Υπηρεσία προς έγκριση στις 3.06.2025, μετά δηλαδή την διακοπή των εργασιών, το σύνολο των εκτελεσμένων οικοδομικών εργασιών ανέρχεται στο 0,719195 του συνόλου των συμβατικών οικοδομικών εργασιών και το σύνολο των εκτελεσμένων ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών ανέρχεται στο 0,707015 του συνόλου των συμβατικών ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών, ποσοστά σημαντικά μικρότερα του 85% και 90% των οικοδομικών και ηλεκτρολογικών εργασιών αντίστοιχα, όπως δηλώνει στην Ειδική Δήλωση Διακοπής εργασιών του έργου, και άρα αναληθή.»

Δηλαδή στην ουσία η εταιρεία παρότι έχει λάβει διπλάσιο χρόνο από τον αρχικώς συμβατικό χρόνο για να ολοκληρώσει το έργο, το ποσοστό των συμβατικών οικοδομικών εργασιών και των εκτελεσμένων ηλεκτρομηχανικών που έχει ολοκληρωθεί είναι μόλις στο περίπου 71%.

Με βάση την ολοκλήρωση της ανακαίνισης του πιλοτικού ΚΠΑ2 Καλλιθέας θα προχωρήσει και η συνολική ανακαίνιση των ΚΠΑ2 Δ.ΥΠ.Α. συνεπώς η καθυστέρηση προκαλεί γενικευμένη αστοχία για την οποία κανείς μέχρι τώρα δεν έχει αναλάβει ουδεμία ευθύνη.

Το σημαντικότερο όμως πρόβλημα αγγίζει την απορρόφηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και των έργων που έχει εντάξει η Δ.ΥΠ.Α. στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Συγκεκριμένα ενέταξε την ανακαίνιση του συνόλου των 118 τοπικών υπηρεσιών ΚΠΑ2 Δ.ΥΠ.Α. ακόμη και αυτών που δεν της ανήκαν, και έχει απλώς εκμισθώσει χωρίς να έχουν συναινέσει προηγουμένως οι ιδιοκτήτες τους.

Είναι ενδεικτικό ότι έχουν ήδη προκηρυχθεί διαγωνισμοί μίσθωσης για τέσσερα ΚΠΑ2 λόγω επικινδυνότητας και ακολουθούν τουλάχιστον άλλοι είκοσι νέοι διαγωνισμοί για να μεταστεγαστούν τα αντίστοιχα ΚΠΑ2.

Αυτή η αδιανόητη απόφαση, προκάλεσε προφανώς πολλά προβλήματα αφού οι περισσότεροι ιδιοκτήτες δεν έχουν συμφωνήσει στο να μειωθεί το ύψος του μισθίου που έχει συμφωνηθεί προκειμένου να αντισταθμιστεί η δαπάνη που θα κατέβαλε η Δ.ΥΠ.Α. για την ενεργειακή τους ανακαίνιση με αποτέλεσμα το έργο να έχει περιοριστεί πλέον και να αφορά μόνο ένα μέρος των υπηρεσιών ΚΠΑ2 Δ.ΥΠ.Α. εκείνων που είναι ιδιόκτητα και για τα υπόλοιπα μισθωμένα ακίνητα να μην ξέρει κανείς τί πρόκειται να γίνει.

Που ακούστηκε το Δημόσιο να έχει λάβει απόφαση για την ένταξη σε προγράμματα ενεργειακής ανακαίνισης στο Ταμείο Ανάκαμψης της περιουσίας ιδιωτών χωρίς να τους έχει ρωτήσει καν !!

Η Δ.ΥΠ.Α. όμως πρόσθετα στα όσα έκανε, προκήρυξε και ένα άλλο διαγωνισμό με αντικείμενο την Τεχνική Υποστήριξη στην παρακολούθηση υλοποίησης παρεμβάσεων Rebranding των ΚΠΑ, προϋπολογισμού 992.000,00€ με ΦΠΑ του οποίου το αντικείμενο αφορά σε συμβουλευτικές υπηρεσίες διοίκησης, παρακολούθησης, οργάνωσης και διαχείρισης Υπηρεσιών, Μελετών ή Έργων. Η σύμβαση υπογράφηκε την 24η Φεβρουαρίου 2025 και ανατέθηκε σε εταιρεία με ποσό 952.320,00€ έκπτωση κατά μόλις 39.680,00€, ποσοστό έκπτωσης 4% και τελική ημερομηνία ολοκλήρωσης της την 31.12.2025.

Σύμφωνα με την ανωτέρω διακήρυξη θα πρέπει να απασχολούνται 16 τουλάχιστον υπάλληλοι οι οποίοι θα πρέπει και να μεταβαίνουν στις κατά τόπους υπηρεσίες για να επιβλέπουν την πρόοδο των εργασιών ανακαίνισης και επισκευής των 118 ΚΠΑ2.

Δηλαδή για μια περίοδο δέκα μηνών (Μαρτίου-Δεκεμβρίου) η Δ.ΥΠ.Α. θα καταβάλλει το ποσό των 952.320,00€ για την επίβλεψη και παρακολούθηση υλοποίησης της ανακαίνισης των 118 τοπικών υπηρεσιών της Δ.ΥΠ.Α. Αυτό σημαίνει ότι η Δ.ΥΠ.Α. θα πληρώσει κατά μέσο όρο 5.950€ ανά μήνα τον κάθε υπάλληλο της εταιρείας !! Καθόλου άσχημα !!

Όμως το ακόμη πιο εξοργιστικό είναι ότι η εν λόγω δαπάνη έχει ενταχθεί και στο Ταμείο Ανάκαμψης !!

Κατόπιν των όλων εξελίξεων το συμβατικό αντικείμενο που έχουν υπογράψει για τα 118 ΚΠΑ2 έχει πλέον μειωθεί κάτω του μισού αφού υπέγραψαν για 118 υπηρεσίες και τελικά σίγουρα θα αναβαθμιστούν μόνο οι 40 ενώ κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί για το τί ακριβώς πρόκειται να γίνει με τις υπόλοιπες υπηρεσίες που στεγάζονται σε μισθωμένα ακίνητα!!

Το επίσης εξοργιστικό είναι η διαπίστωση ότι με περίπου τα μισά κονδύλια από όσα αποφάσισαν να δώσουν στην ιδιωτική εταιρεία προκειμένου να επιβλέψει τις επισκευές των ΚΠΑ2 θα μπορούσαν να είχαν προσλάβει μόνιμους υπαλλήλους ή ακόμη και ορισμένου χρόνου οι οποίοι θα είχαν συνεισφέρει πρόσθετα και στις πάγιες υπηρεσιακές ανάγκες. Για παράδειγμα με μέσο μεικτό μισθό 1.500€ για δώδεκα μήνες θα είχαν προσλάβει 30 υπαλλήλους με συνολικό κόστος 540.000€ (1.500*12*30) οι οποίοι μάλιστα θα υπηρετούσαν στις τοπικές υπηρεσίες και θα χρειάζονταν ελάχιστα ή και καθόλου έξοδα μετακίνησης.

Τα ερωτήματα για τις αποφάσεις της Δ.ΥΠ.Α. είναι πολλά !!

  • Γιατί εξαρχής δεν φρόντισαν να εντάξουν στην ενεργειακή αναβάθμιση μόνο όσες Υπηρεσίες είναι ιδιόκτητες όπως τους βρεφονηπιακούς σταθμούς που οι περισσότεροι χρήζουν άμεσων επισκευών ;

  • Ποιος είναι ο λόγος που χορηγήθηκε με τρεις αποφάσεις του Δ.Σ Δ.ΥΠ.Α. παράταση στην ολοκλήρωση των εργασιών του πρότυπου ΚΠΑ2 Καλλιθέας αφού σύμφωνα με την με αριθμό 503190/06-06-2025 απόφαση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών διαπιστώθηκε στις αρχές Ιουνίου 2025 ότι έχει ολοκληρωθεί ποσοστό 72% των συμβατικών οικοδομικών εργασιών και 71% του συνόλου των εκτελεσμένων ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών;

  • Έχουν καταλογισθεί οι ρήτρες που προβλέπονται στην σύμβαση από την μη τήρηση του χρονοδιαγράμματος λόγω των καθυστερήσεων εκτέλεσης του έργου/ θα χορηγηθεί εκ νέου παράταση;

  • Πώς είναι δυνατόν να κατακυρώνονται διαγωνισμοί με εξαιρετικά χαμηλές εκπτώσεις ποσοστού 1%; Είναι προς όφελος του Ελληνικού Δημοσίου τέτοιες αποφάσεις ;

  • Τι προτίθεται να κάνει η Δ.ΥΠ.Α. για την σύμβαση με την ιδιωτική εταιρεία παρακολούθησης των εργασιών των 118 ΚΠΑ2 δεδομένης της χρονικής καθυστέρησης ολοκλήρωσης των επισκευών-ενεργειακής αναβάθμισης του πρότυπου ΚΠΑ2 Καλλιθέας και της μείωσης του συμβατικού αντικειμένου ;

  • Γιατί δεν προσλαμβάνουν μόνιμους υπαλλήλους ή ορισμένου χρόνου για τις διαπιστωθείσες υπηρεσιακές ανάγκες και προτιμούν να δίνουν υπερδιπλάσια κονδύλια σε ιδιωτικές εταιρείες;

  • Tι ενέργειες θα κάνει η Δ.ΥΠ.Α προκειμένου να μην απωλέσει το σύνολο των κονδυλίων που έχουν εγκριθεί προϋπολογισμού 50.400.000€ στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας (ΕΣΑΑ) αφού το ποσό αφορά την ενεργειακή αναβάθμιση 118 υπηρεσιών της Δ.ΥΠ.Α. η οποία δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί δεδομένου ότι περιλαμβάνει και μη ιδιόκτητες Υπηρεσίες-ΚΠΑ2 οι οποίες στεγάζονται σε μισθωμένα ακίνητα;

Για το Δ.Σ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                    Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΛΙΒΕΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ       ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΨΔΕΧ4691Ω2-ΦΨ8 ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΚΑΤΑΚΥΡΩΣΗΣ ΔΥΠΑ ΣΤΗΝ ΕΡΝΕΣΤ Ψ65Ρ4691Ω2-ΩΓ2 ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΠΟΡΡ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΔΙΑΚ ΕΡΓ ΚΠΑ2 ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡ REBRANDING ΚΠΑ2 ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ REBRANDING ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ REBRANDIND KPA2 KALLITHEAS 12726299ΕΡΓΑ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΔΥΠΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 9ΨΒΝ46ΜΤΛΡ-ΘΝΩ ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

ΔΥΠΑ ΚΑΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ